Wpisanie treści odpisu aktu w razie zaginięcia lub zniszczenia krajowej księgi stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek w podwórzu, tel/fax (81) 825 23 38
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
• decyzja administracyjna
Wymagane dokumenty:
• Wniosek o wpisanie treści odpisu do bieżących ksiąg s.c.
• Odpis aktu wydany z zaginionej lub zniszczonej księgi s.c.
• Dowód tożsamości (do wglądu).
• Oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
Załączniki do pobrania:
• Wniosek o wpisanie treści odpisu (pobierz wniosek )
Podstawa Prawna:
Art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1986r. – Prawo o Aktach Stanu Cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 roku nr 161, poz. 1688).
Termin składania dokumentów:
na bieżąco
Termin załatwienia sprawy:
7 dni od chwili uzyskania wymaganych dokumentów i powiadomienia stron o wszczęciu postępowania.
Wysokość opłaty skarbowej:
• 39,00 zł za decyzję
Forma płatności:
W kasie urzędu lub na rachunek bankowy urzędu.
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC
ODBIÓR DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC lub pocztą za potwierdzeniem odbioru.
OSOBA UPRAWNIONA DO ODBIORU DOKUMENTÓW
– Wnioskodawca lub osoba upoważniona
Dodatkowe informacje:
• Składany odpis musi być oryginalnym dokumentem wydanym przez urząd stanu cywilnego, który przechowywał zaginioną (zniszczoną) księgę stanu cywilnego;
• Decyzję o wpisaniu treści odpisu wydaje Kierownik USC właściwy ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy, natomiast treść odpisu aktu wpisuje się do ksiąg s.c. urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu w zaginionej lub zniszczonej księdze;
• Jeżeli nie zachował się oryginalny dokument z zaginionej lub zniszczonej w całości lub części księgi s.c. odtwarza się treść aktu (patrz – odtworzenie aktu)
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Lubelski za pośrednictwem Kierownika USC Gminy Kraśnik.
Termin złożenia odwołania:
14 dni od dnia otrzymania decyzji
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska