Odtworzenie treści aktu sporządzonego w kraju
Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek w podwórzu, tel/fax (81) 825 23 38
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
• decyzja administracyjna
Wymagane dokumenty:
• Wniosek o odtworzenie aktu;
• Zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zaginięcie lub zniszczenie księgi;
• Oświadczenie wnioskodawcy, że ani wnioskodawca, ani inna osoba mająca prawa wnioskodawcy nie występowali uprzednio o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym
• Wszelkie dokumenty, na podstawie których można odtworzyć treść aktu (datę zdarzenia, miejsce zdarzenia, dane personalne osób, których akt dotyczy);
• Wszelkie dokumenty, pozwalające ustalić czy, gdzie i kiedy został sporządzony akt oryginalny (legitymacje ubezpieczeniowe, legitymacje szkolne, dokumenty tożsamości i inne zaświadczenia i wypisy np. z ksiąg wieczystych podatkowych, oraz inne akty stanu cywilnego dotyczące osoby, której dane maja być stwierdzone w odtwarzanym akcie;
• Oświadczenia stron i świadków przyjmowane do protokołu;
• Oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
Załączniki do pobrania:
• Wniosek o odtworzenie aktu (pobierz wniosek )
Podstawa Prawna:
Art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1986r. – Prawo o Aktach Stanu Cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 roku nr 161, poz. 1688).
Termin składania dokumentów:
na bieżąco
Termin załatwienia sprawy:
7 dni od chwili uzyskania wymaganych dokumentów i powiadomienia stron o wszczęciu postępowania.
Wysokość opłaty skarbowej:
• 39,00 zł za decyzję
Forma płatności:
W kasie urzędu lub na rachunek bankowy urzędu.
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC
ODBIÓR DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC lub pocztą za potwierdzeniem odbioru.
OSOBA UPRAWNIONA DO ODBIORU DOKUMENTÓW
– Wnioskodawca lub osoba upoważniona
Dodatkowe informacje:
• Osobą uprawnioną do złożenia wniosku jest osoba, której akt dotyczy, jej wstępni, zstępni, rodzeństwo lub inna osoba, która w odtworzeniu aktu ma interes prawny
• Decyzję o wpisaniu treści odpisu wydaje Kierownik USC właściwy ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy, natomiast treść odtworzonego aktu wpisuje się do ksiąg s.c. urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu w zaginionej lub zniszczonej księdze;
• Jeżeli zachował się oryginalny dokument – odpis z zaginionej lub zniszczonej w całości lub części księgi s.c. treść aktu wpisuje się do księgi s.c.
(patrz – wpisanie treści odpisu)
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Lubelski za pośrednictwem Kierownika USC Gminy Kraśnik.
Termin złożenia odwołania:
14 dni od dnia otrzymania decyzji
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska