Rejestry, ewidencje, archiwa
Referat Budżetu i Finansów
REJESTRY:
1. Rejestr gospodarstw;
2. Rejestr wymiarowy podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, łącznego zobowiązania
pieniężnego i podatku od środków transportowych;
3. Rejestr podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, łącznego zobowiązania
pieniężnego i podatku od środków transportowych;
(Rejestry prowadzone są w formie kart gospodarstw oraz w wersji elektronicznej od 1996 r.),
Sposób udostępnienia:
Na wniosek na podstawie ordynacji podatkowej.
POZOSTAŁE REJESTRY:
4. Rejestr wydanych zaświadczeń o stanie majątkowym,
5. Rejestr wydawanych zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach,
6. Rejestr podatników będących przedsiębiorcami, którym umorzono zaległości i odsetki za
zwłokę, rozłożono na raty i odroczono termin płatności z tytułu podatku rolnego, leśnego
i opłat lokalnych,
7. Rejestr przypisów i odpisów podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, łącznego
zobowiązania pieniężnego,
8. Rejestr ulg i zwolnień podatkowych,
9. Rejestr wydanych decyzji dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty i odroczenia terminu
płatności,
10. Rejestr upomnień podatkowych,
11. Rejestr podatników starających się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju
napędowego wykorzystywanego.
EWIDENCJE:
1. ewidencja wystawionych tytułów wykonawczych,
2. ewidencja podatników starających się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju
napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Sposób udostępnienia:
Z pozostałych rejestrów i ewidencji danych nie udostępnia się.
Kancelaria Tajna, Sprawy Wojskowe, Obrona Cywilna, OSP
REJESTRY:
1. Rejestr świadczeń
2. Rejestr dzienników i książek ewidencyjnych
Sposób udostępnienia:
Na wniosek osoby lub instytucji upoważnionej do otrzymania ww. informacji.
EWIDENCJE:
1. Ewidencja podziału sprzętu obrony cywilnej do formacji OC i zakładów pracy
2. Ewidencja osób powołanych do formacji obrony cywilnej
3. Ewidencja osób powołanych do akcji kurierskiej
4. Ewidencja sprzętu pożarniczego
WYKAZY:
1. Wykaz osób przewidzianych do wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony
2. Wykaz przedpoborowych
3. Wykaz poborowych
4. Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej
5. Wykaz jednostek OSP
6. Wykaz członków OSP
DZIENNIKI:
1. Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów /DEWD/ oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” i
„poufne”
2. Dziennik korespondencyjny dokumentów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” i „poufne”
Sposób udostępnienia:
Z ewidencji, wykazów i dzienników danych nie udostępnia się.
Rada Gminy
REJESTRY:
1. Rejestr uchwał Rady Gminy
2. Rejestr wniosków i interpelacji radnych
3. Oświadczenia majątkowe.
Sposób udostępnienia:
Ogólnie dostępny na wniosek zainteresowanego
EWIDENCJE:
1. Ewidencja uchwał Rady Gminny
ZBIORY:
1. Zbiór uchwał Rady Gminy
2. Oświadczenia majątkowe
Urząd Stanu Cywilnego
REJESTRY:
1. Rejestr zapewnień.
2. Rejestr zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
(do ślubów konkordatowych)
3. Rejestr ślubów obywateli polskich z cudzoziemcem w kraju.
4. Rejestr zaświadczeń do zawarcia małżeństwa za granicą.
5. Rejestr przypisków z akt stanu cywilnego.
6. Rejestr nadanych medali za 50-lecie pożycia małżeńskiego.
Sposób udostępnienia:
Z rejestrów Urzędu Stanu Cywilnego nie udostępnia się danych.
ZBIORY:
1. Księgi stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów.
2. Skorowidze alfabetyczne urodzeń, małżeństw, zgonów
Sposób udostępnienia:
Zaświadczenia i odpisy z aktów stanu cywilnego wydaje się na wniosek strony. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1986r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36, poz.180 z późn. zmianami) – zgodnie z art. 83 akty stanu cywilnego (odpisy oraz zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego-innych osób, które wykażą w tym interes prawny).
EWIDENCJE – SYSTEMY:
1. System USC – wersja elektroniczna wprowadzona 23.01.2008 roku.
ARCHIWA:
Archiwum akt stanu cywilnego:
1. Księgi stanu cywilnego z lat 1955-1957 oraz od 1973 – na bieżąco.
(dot. zdarzeń: urodzeń, małżeństw i zgonów, które miały miejsce na terenie Gminy Kraśnik
lub miały miejsce za granicą i na wniosek stron zostały do ksiąg wpisane)
2. Akta zbiorowe (dot. aktów stanu cywilnego)
Sposób udostępnienia:
Z akt zbiorowych nie udostępnia się danych, ani nie wydaje odpisów i zaświadczeń.
Ewidencja ludności i dowody osobiste
REJESTRY:
1. Rejestr mieszkańców
(prowadzony jest w formie kartotecznej od 01.01.1973 r.
i w wersji elektronicznej – Mikropesel – od 01.12.1998 r.),
Sposób udostępnienia:
Zaświadczenia z rejestru mieszkańców zgodnie z art. 33 ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U Nr 133
poz. 883 z 1997 roku) wydawane są na pisemny wniosek mieszkańca.
2. Rejestr wyborców
(prowadzony w formie kartotecznej i w wersji elektronicznej – Mikropesel –
oraz na Platformie Wyborczej ),
Sposób udostępnienia:
Rejestr Wyborców udostępniany jest na pisemny wniosek wyborcy.
3. Rejestr wydanych i utraconych dowodów osobistych
(SWDO prowadzony w wersji elektronicznej od 01.01.2001 r.),
Sposób udostępnienia:
Rejestr nie jest udostępniany.
POZOSTAŁE REJESTRY:
4. Rejestr zaświadczeń o utraconym dowodzie osobistym,
5. Rejestr druków wysłanych do WKU,
6. Rejestr udzielonych inf. o danych osobowych,
7. Rejestr druków ścisłego zarachowania (formularze dow. osob,)
Sposób udostępnienia:
Z pozostałych rejestrów danych nie udostępnia się.
EWIDENCJE – SYSTEMY:
1. Ewidencja ludności – wersja elektroniczna od 01.12.1998 r.
2. Dowody osobiste – wersja elektroniczna od 01.01.2001r.
ZBIORY:
1. Zbiór meldunkowy:
a. zbiór danych stałych mieszkańców;
b. zbiór danych byłych mieszkańców;
c. zbiór danych obywateli polskich zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące;
d. zbiór danych cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad 3 m-ce, posiadających karty pobytu;
e. zbiór danych obywateli polskich zameldowanych na pobyt czasowy trwający do 3 m-cy;
f. zbiór danych cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający do 3 m-cy,
nieposiadających karty pobytu;
2. Zbiór Kopert Dowodowych
Ochronie podlega cały zakres danych zgromadzonych w zbiorach – art. 44h ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
ARCHIWA:
1. Książki meldunkowe Gromadzkich Rad Narodowych zawierające dane osobowe mieszkańców
miejscowości Gminy Kraśnik zameldowanych w latach 1969-1973.
2. Koperty dowodowe osób zmarłych, dla których wystawcą dowodu osobistego był Naczelnik Gminy
Kraśnik w latach 1973-1989 lub Wójt Gminy Kraśnik od roku 1990.
Gospodarka Komunalna – Dodatki Mieszkaniowe
REJESTRY:
1. Rejestr osób uprawnionych do otrzymania dodatków mieszkaniowych.
Referat Organizacyjny
REJESTRY:
1. Rejestr pracowników urzędu,
2. Rejestr stażystów i praktykantów,
3. Rejestr delegacji służbowych krajowych i zagranicznych,
4. Rejestr kontroli zewnętrznych,
5. Rejestr pieczątek,
6. Rejestr umów,
7. Rejestr zaświadczeń,
8. Rejestr dokumentacji przekazywanej do archiwum,
9. Rejestr druków ścisłego zarachowania (karty drogowe)
Sposób udostępnienia:
Informacje udzielane są na pisemny wniosek strony zainteresowanej z podaniem podstawy prawnej oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. – Dz. U. nr 33 poz.883).
10. Rejestr Zarządzeń Wójta,
11. Rejestr Zarządzeń Wójta – Kierownika Urzędu,
12. Rejestr skarg i wniosków
13. Rejestr upoważnień i pełnomocnictw
14. Rejestr spraw sądowych
Sposób udostępniania:
Ogólnodostępny.
DZIENNIKI:
1. Dziennik korespondencji wpływającej do urzędu
EWIDENCJE:
1. Ewidencja czasu pracy pracowników
2. Ewidencja sprzętu i wyposażenia
3. Ewidencja składu osobowego Rady Gminy i Komisji Rady Gminy
ZBIORY:
1. Zbiór zarządzeń Wójta
2. Zbiór uchwał Rady Gminy
3. Zbiór Dzienników Ustaw i Monitorów Polskich
WYKAZY:
1. Wykaz jednostek organizacyjnych
2. Wykaz jednostek pomocniczych
ARCHIWA:
Archiwum Urzędu – zgodnie z Ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2002 r. NR 171 poz. 1396 tekst jednolity z późn. zm. art. 33-35) Archiwum Urzędu ma status archiwum zakładowego tzn. służy potrzebom jednostki, dla której zostało utworzone. Gromadzi się w nim akta niezbędne w bieżącej pracy komórek Urzędu. Część dokumentacji, która zgodnie z obowiązującymi przepisami została zaliczona do kategorii A, czyli wieczystej przekazuje się po 25 latach przechowywania do Archiwum Państwowego w Lublinie.
Sposób udostępnienia:
Zgodnie z art. 16 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dnia 14 lipca 1983 r. (tj. Dz. U. nr 171, poz. 1396 z 2002 roku z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 13 grudnia 2000 r. w sprawie określenia szczególnych wypadków i trybu wcześniejszego udostępniania materiałów archiwalnych (Dz. U. z dnia 23 lutego 2001 r.).
Stanowisko działalności gospodarczej, oświaty i promocji
REJESTRY:
1. Rejestr zabytków kultury
EWIDENCJE:
1. Ewidencja działalności gospodarczej
2. Ewidencja zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
3. Ewidencja placówek kultury
Ochrona środowiska i rolnictwo
REJESTRY:
1. Rejestr pomników przyrody
EWIDENCJE:
1. Ewidencja mienia gminy
2. Ewidencja zbiorników bezodpływowych
Budownictwo i drogownictwo
EWIDENCJE:
1. Ewidencja dróg gminnych