KOMUNIKAT DO MIESZKAŃCÓW ZWIĄZANY Z WYDAWANIEM DOWODÓW OSOBISTYCH

herb kraśnik

W związku ze zbliżającym się dniem wdrożenia dowodów osobistych z warstwą elektroniczną Ministerstwo Cyfryzacji i Centralny Ośrodek Informatyki informują o planowanych czasowych przerwach technicznych w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych.

Zaplanowane na 4 marca 2019 r. wdrożenie dowodów z warstwą elektroniczną to zmiana wymagająca technicznych prac serwisowych. By jak w najmniejszym stopniu odczuć niedogodności związane z tymi zmianami, informujemy:

O północy z wtorku na środę 27 lutego 2019 r. zostanie wyłączona możliwość wnioskowania o dowód osobisty przez Internet. Usługa zostanie ponownie włączona 4 marca. Mieszkańcy, którzy chcą drogą elektroniczną zawnioskować o dowód o dotychczasowym wzorze (nie e-dowód) muszą to zrobić najpóźniej do północy 26 lutego. Prosimy o nie wysyłanie wniosków przez Internet w ostatnich chwilach przed tym terminem. by wyeliminować sytuacje, w której obywatel – z uwagi na np. dołączenie zdjęcia niespełniającego wymagań – będzie zmuszony do ponownego złożenia wniosku po 4 marca.

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub konieczności uzupełnień, konieczny będzie bezpośredni kontakt z obywatelem – telefoniczny lub mailowy (wiadomość na skrzynkę ePUAP), prosimy więc o wpisywanie danych kontaktowych do wniosku elektronicznego.
W związku z powyższym, prosimy o regularne sprawdzanie wiadomości mailowych oraz ePuap.

W piątek 1 marca od godz. 12.00 nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych. Oznacza to, że od tego momentu do końca godzin otwarcia urzędu, nie będzie możliwości załatwienia spraw dotyczących dowodów osobistych, w tym złożenia wniosków o dowód osobisty oraz wydania już spersonalizowanego dowodu. Informujemy zatem mieszkańców, że wnioski o dowód przyjmowane będą maksymalnie do godz. 11.30.

WAŻNE! Po 4 marca nie będzie możliwości spersonalizowania dowodu na bazie wniosku złożonego do 1 marca. W takiej sytuacji – obywatel będzie zmuszony do uzupełnienia lub ponownego złożenia wniosku. Zależy nam na uniknięciu takich sytuacji.

Również w sytuacji, w której nie będzie możliwe wysłanie wniosku do personalizacji przed godz. 12.00 w piątek 1 marca i obywatel będzie zmuszony uzupełnić lub złożyć ponowny wniosek po 4 marca, urząd poinformuje o tym zainteresowanego niezwłocznie
i z odpowiednim wyprzedzeniem.

Bardzo dziękujemy mieszkańcom za zrozumienie.

W razie jakichkolwiek pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu
81 8252338.

 

Mirosław Chapski    

(-)                 

             Wójt Gminy        

 

Może Ci się również spodoba