Elektroniczna skrzynka podawcza (ESP)

herb kraśnik

Adres elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z elektronicznym obiegiem dokumentów UG Kraśnik: 

esp@gminakrasnik.pl 

Elementy niezbędne do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego:

* Certyfikat kwalifikowany, który wykorzystywany będzie do podpisywania dokumentów elektronicznych. Jest wydawany przez kwalifikowane centrum certyfikacji na karcie kryptograficznej. Karta ma wbudowany specjalizowany procesor kryptograficzny. W pamięci karty zapisywane są zaszyfrowane informacje dotyczące użytkownika karty (osoby, która za jej pomocą składu bezpieczny podpis elektroniczny) i ewentualnie właściciela karty (podmiotu, który zakupił kartę z certyfikatem i ma prawo ją unieważnić). Generowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego odbywa się w procesorze kryptograficznym karty, poza komputerem, na którym przygotowany został podpisywany dokument elektroniczny.
* Czytnik kart kryptograficznych. Niezbędny element pozwalający na połączenie komputera, na którym przygotowany został dokument elektroniczny z komputerem kryptograficznym karty, na czas składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Czytnik można połączyć przez jeden z powszechnie stosowanych interfejsów: RS232 (tzw. serial), USB lub PCMCIA (w laptopach). Niektóre czytniki wyposażone są np. w klawiatury do bezpiecznego podawania kodu PłN lub czytniki odcisku palca.
* Oprogramowanie do obsługi czytnika i karty. Oprogramowanie służące do administrowania kartą kryptograficzną (np. do zmiany kodów PlN, zarządzania certyfikatami zapisanymi na karcie itp.).
* Oprogramowanie do składania i weryfikacji bezpiecznego podpisu elektronicznego. Program „Platnik” począwszy od wersji 7.01.001) sam obsługuje proces składania bezpiecznego podpisu elektronicznego pod dokumentami przekazywanymi do ZUS. W tym przypadku nie jest potrzebne dodatkowe oprogramowanie.

Może Ci się również spodoba