Zgłoszenie zgonu
Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek w podwórzu, tel/fax (81) 825 23 38
Wymagane dokumenty:
• Dowód osobisty osoby zmarłej
• Książeczka wojskowa osoby zmarłej (mężczyźni do lat 50)
• Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu)
• Odpisy aktów stanu cywilnego dotyczące osoby zmarłej jeżeli są w posiadaniu zgłaszającego zgon.
Uwaga:
Podstawą sporządzenia aktu zgonu jest „Karta zgonu” wydana przez lekarza lub placówkę służby zdrowia.
Podstawa Prawna:
Art. 64 – 69 ustawy z dnia 29 września 1986r. – Prawo o Aktach Stanu Cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 roku nr 161, poz. 1688).
Termin składania dokumentów:
• Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
• Jeżeli zgon nastąpił w związku z chorobą zakaźną w ciągu 24 godzin.
Termin załatwienia sprawy: na bieżąco
Wysokość opłaty skarbowej:
Rejestracja zgonu oraz 3 odpisy aktu zgonu są bezpłatne
Każdy następny odpis:
skrócony – 22 zł,
wielojęzyczny odpis skrócony – 22 zł
zupełny – 33 zł
Dodatkowe informacje:
• Zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu.
• Zgłaszając zgon należy podać: imiona, nazwisko i nazwisko rodowe osoby zmarłej, jej stan cywilny, datę i miejsce urodzenia, ostatnie stałe miejsce zamieszkania, imiona i nazwiska rodowe rodziców oraz imiona, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka osoby zmarłej (nie dot. rozwiedzionych).
• Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży w kolejności na następujących osobach:
– małżonku lub dzieciach zmarłego,
– najbliższych krewnych lub powinowatych,
– osobach, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
– osobach, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
– administratorze domu.
ODBIÓR DOKUMENTÓW
Odbiór odpisów aktu urodzenia – osobiście w USC
OSOBA UPRAWNIONA DO ODBIORU DOKUMENTÓW
Osobą uprawnioną do odbioru 3 bezpłatnych odpisów aktu zgonu jest osoba zgłaszająca zgon.
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska