Wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach s.c. wpisach lub ich braku oraz zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi s.c.
Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek w podwórzu, tel/fax (81) 825 23 38
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
• wydanie zaświadczenia
Wymagane dokumenty:
• wniosek o wydanie zaświadczenia
• dowód osobisty (do wglądu)
• oryginał dowodu wpłaty
Załączniki do pobrania:
• wniosek o wydanie zaświadczenia (pobierz wniosek )
Podstawa Prawna:
art. 79 ustawy z dnia 29 września 1986r. – Prawo o Aktach Stanu Cywilnego (Dz. U. z 2004 roku nr 161, poz. 1688).
Termin składania dokumentów:
na bieżąco
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku.
Wysokość opłaty skarbowej:
24,00 zł za zaświadczenie
Forma płatności:
W kasie urzędu lub na rachunek bankowy urzędu.
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
– Osobiście – w USC, pocztą – na adres USC
ODBIÓR DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC lub pocztą na adres USC miejsca pobytu wnioskodawcy.
OSOBA UPRAWNIONA DO ODBIORU DOKUMENTÓW
– Wnioskodawca lub osoba upoważniona
Osoby uprawnione do ubiegania się o wydanie zaświadczenia:
– osoby, których stan cywilny został w akcie stwierdzony, wstępni, zstępni, rodzeństwo, małżonek lub przedstawiciel ustawowy.
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska