Uzyskanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych

Komórka odpowiedzialna: Biuro Ewidencji Ludności
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek nr 2, tel/fax (0 81) 825 23 38
Wymagane dokumenty:
• Wniosek o wydanie zaświadczenia od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym i dołączenie jego kserokopii do podania)
• Dowód osobisty (do wglądu)
• Oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej
Załączniki do pobrania:
• Wniosek o wydanie zaświadczenia (pobierz wniosek )
Podstawa Prawna:
• Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993)
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 ze zmianami.
Termin składania dokumentów:
na bieżąco
Termin załatwienia sprawy:
do 7 dni
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Wysokość opłaty skarbowej: 17,00 zł
Forma płatności:
Wpłata w kasie urzędu lub na konto urzędu
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Lubelski za pośrednictwem Wójta Gminy Kraśnik
Termin złożenia odwołania: 7 dni od dnia doręczenie postanowienia
Dodatkowe informacje:
Zaświadczenia z akt dowodów osobistych uwydaje się osobom fizycznym lub prawnym, po wykazaniu przez nie interesu prawnego w otrzymaniu zaświadczenia.
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska