Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Kraśniku, ul. Kościuszki 24, budynek w podwórzu, tel/fax (81) 825 23 38
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
• decyzja administracyjna
Wymagane dokumenty:
• Wniosek o sprostowanie aktu.
• Do sprostowania aktu urodzenia – odpis aktu małżeństwa rodziców dziecka.
• Do sprostowania aktu małżeństwa – odpisy aktów urodzenia małżonków.
• Do sprostowania aktu zgonu – odpis aktu małżeństwa albo aktu urodzenia, w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej.
• Rodzaj odpisu – skrócony czy zupełny – zależy od konkretnej sytuacji (oceny dokonuje Kierownik USC).
• Mogą być wymagane również inne dokumenty (zgłoszenie urodzenia noworodka, karta zgonu), w zależności od elementu aktu, który ma ulec sprostowaniu.
• Oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej
• Dowód osobisty (do wglądu).
Załączniki do pobrania:
• Wniosek o sprostowanie aktu (pobierz wniosek )
Podstawa Prawna:
Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986r. – Prawo o Aktach Stanu Cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 roku nr 161, poz. 1688).
Termin składania dokumentów: Na bieżąco
Termin załatwienia sprawy:
7 dni od chwili uzyskania wymaganych dokumentów i powiadomienia stron o wszczęciu postępowania
Wysokość opłaty skarbowej:
39,00 zł za decyzję
Forma płatności:
W kasie urzędu lub na rachunek bankowy urzędu.
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC
ODBIÓR DOKUMENTÓW
– Osobiście w USC lub pocztą
OSOBA UPRAWNIONA DO ODBIORU DOKUMENTÓW
– Wnioskodawca lub osoba upoważniona
Dodatkowe informacje:
• Decyzją Kierownika USC może być sprostowany jedynie oczywisty błąd pisarski. Pozostałe błędy prostuje sąd w postępowaniu nieprocesowym.
• Sprostowania aktu można dokonać łącznie z jego ewentualnym uzupełnieniem (zobacz: Uzupełnienie aktu stanu cywilnego)
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Lubelski za pośrednictwem Kierownika USC Gminy Kraśnik.
Termin złożenia odwołania:
14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Rejowska