Informujemy o możliwości zgłaszania szkód w uprawach rolnych powstałych w wyniku burzy z intensywnymi opadami gradu, która przeszła przez gminę Kraśnik w nocy z 5 na 6 czerwca 2025 roku.
Poszkodowani producenci rolni mogą składać wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych do dnia 27.06.2025r. w sekretariacie Urzędu Gminy Kraśnik. Prosimy o zachowanie terminu składania wniosków.
Druki wniosków o oszacowanie strat dostępne są w sekretariacie Urzędu Gminy Kraśnik, w pokoju nr 13 (I piętro) lub do pobrania poniżej.
UWAGA – BARDZO WAŻNE
Wypełniając wniosek o oszacowanie strat należy zwrócić uwagę, aby w tabeli były wpisane wszystkie uprawy niezależnie od wielkości poniesionych strat (również nieuszkodzone) zgodnie z danymi zawartymi we wniosku o płatności bezpośrednie składanym do ARiMR, którego kopię należy dołączyć do wniosku o oszacowanie strat.
Jeżeli w gospodarstwie hodowane są zwierzęta gospodarskie do wniosku o oszacowanie strat należy dołączyć oświadczenie o wielkości produkcji zwierzęcej w gospodarstwie oraz ewentualnych upadkach zwierząt (załącznik nr 1 do wniosku o oszacowanie strat).
Informujemy ponadto, że Komisja powołana zarządzeniem Wojewody Lubelskiego dokonuje oszacowania szkód w terminie do dwóch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia wniosku o oszacowanie strat, nie później jednak niż:
- do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw. Bardzo ważne jest, aby w przypadku konieczności likwidacji uprawy wniosek o oszacowanie strat złożyć niezwłocznie, aby umożliwić Komisji oszacowanie strat przed likwidacją uprawy,
- albo w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym,
- albo w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania – w przypadku szkód spowodowanych przez powódź w budynkach.